Який будиночок мав Наф Наф

| | 0 Comments| 00:06
Categories:

Троє поросят: короткий зміст, головні герої, головна думка

“Троє поросят” – народна казка, в перекладі відомого письменника, драматурга, публіциста Сергія Володимировича Михалкова. Історія про трьох братів-поросят.

Короткий зміст для читацького щоденника

Троє поросят – братів дуже весело жили, все літо насолоджувалися життям. Прийшли холоди і потрібно було подумати про житло. Три брати розійшлися в думці який будинок потрібно побудувати. Вирішили будувати кожен для себе. Ніф-Ніф побудував будинок з соломи. Нуф-Нуф побудував будинок з гілок.

Наф-Наф будував житло кілька днів, ґрунтовно, місив розчин. Брати над ним потішалися. Коли прийшов вовк, будиночок з соломи він здув, з гілок – довелося дути сильніше. А будиночок Наф-Нафа встояв перед вовком. Далі брати стали жити в цьому будинку.

Головні герої

  • Поросята-брати: Ніф-Ніф, Наф-Наф і Нуф-Нуф-веселі і безтурботні.;
  • Вовк-злий і голодний сірий звір.

Головна думка

Родичі дуже важливі в житті кожної людини, в єдності сім’ї є сила. Наші рідні для нас підтримка і опора і ми повинні для них бути тим же.

Чому вчить

До будь-якої справи потрібно підходити серйозно і виконувати його якісно. Все потрібно робити вчасно і не відкладати на потім. Цілісність сім’ї потрібно завжди зберігати, підтримувати і зберігати родинні стосунки.

Приказка

  • Мій дім – моя фортеця.
  • Один за одного триматися – нічого не боятися.
  • Вдома і стіни допомагають.

Відгук

Дуже проста, цікава, місцями смішна казка, легка для сприйняття. Однак закладені в цій простоті дуже важливі істини для юного читача. Коли сім’я міцна, ніякої навіть найсильніший і страшний ворог не буде страшним. Люди різного віку знайдуть в цій історії свої настанови.

ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ 3 КЛАС
Розробки уроків

Мета: ознайомити із професіями кресляра, архітектора; розвивати уміння і навички конструювання та моделювання об’ємних виробів; вчити знаходити закономірність будування моделі розгортки будинку; розвивати охайність, увагу.

Обладнання: ножиці, клей, пензлик, серветка, олівець, папір, картон.

І. Організаційний момент

2. Перевірка готовності до уроку.

3. Упорядкування робочого місця.

II. Новий матеріал

1. Оголошення теми та мети уроку.

— Сьогодні на уроці ми ознайомимося із професіями людей, які створюють будинки, в яких ми живемо. Як ви гадаєте, що це за професії?

— Так, це кресляр, архітектор, будівельник.

2. Вступна бесіда.

— Перш, ніж виготовляти якийсь виріб, конструювати машини або будувати будинки, їх зображують у кресленнях, ескізах, схемах.

На одних кресленнях демонструють конструкцію повністю, а на інших — складові частини виробів або споруд. Є такі креслення, на яких зображені взаємне розміщення та засоби з’єднання цих частин у єдине ціле.

Ескізи, креслення деталей та споруд, технічні рисунки виконують креслярі. Праця кресляра потребує великої точності, охайності, уваги під час виконання роботи. Проектує будинки архітектор. Архітектор — це людина з багатою уявою, з творчим мисленням і дуже працьовита. Недарма міста нашої країни прикрашають величні стародавні будинки, історичні палаци, чудові театри та сучасні багатоповерхові будинки. Все є втіленням творчої думки архітектора.

Сьогодні ми спробуємо бути і креслярами, й архітекторами. Тільки не такими, як Ніф-Ніф та Нуф-Нуф, а такими, як Наф-Наф.

— Які будиночки для житла зробили собі Ніф-Ніф та Нуф-Нуф? (Із соломи, із гілочок)

— Чому ці будинки були ненадійними?

— Який будинок побудував Наф-Наф?

3. Подумайте та відгадайте, «Хто де живе?»

(Малюнок виконаний на ватмані, назви тварин або їхнє зображення закриті. Діти «розплутують» завдання і впізнають, у кого який будинок. Як тварини будують свої житла? За допомогою чого?)

ІІІ. Демонстрація та аналіз зразка

1. Словникова робота.

— Чи знайомі вам такі назви? Де споруджують такі будинки?

Хата, изба (рос.) — у селі; хижина — у джунглях; чум, яранга — на Півночі; сакля — в Азії; дім, будинок — у місті.

2. Демонстрація та аналіз зразка.

✵ Для будування розгорток будиночків спочатку необхідно знайти те місце, з якого буде починатися відлік. Таким місцем у будиночків може бути будь-який кут.

✵ Усі будинки мають стіни, тому в основі розгортки буде пряма лінія, на якій проставлені розміри стін.

✵ Потім необхідно визначити висоту стіни і провести другу лінію, що є паралельною основі.

✵ Наступним етапом буде креслення фронтонів (верхня частина фасаду будинку) та клапанів для підклеювання.

✵ Після виготовлення розгортки потрібно зробити дах та підставку.

✵ Вікна та двері зробити з кольорового паперу за допомогою аплікації. Дрібні деталі домалювати.

Розгортка макета — 1

Розгортка макета — 1

Ведмежата в лісі жили,

Головою все крутили:

Ось так, ось так, ось так.

Ведмежата мед шукали,

Разом дерево хитали:

Ось так, ось так, ось так.

V. Практична робота учнів

1. Інструктаж із техніки безпеки.

✵ Уважно працюйте з ножицями.

✵ Не передавайте їх сусідові відкритими.

✵ Передавайте тільки кільцями вперед.

✵ Користуйтеся пензликом та серветкою під час роботи з клеєм.

2. Самостійна робота учнів.

Учитель надає індивідуальну допомогу учням, виправляє помилки, дає поради.

VI. Виставка та оцінювання робіт

1. Аналіз роботи.

— Який будиночок вам сподобався найбільше?

— Які ви помітили помилки?

— Що потрібно зробити, щоб будиночок став казковим?

2. Оцінювання робіт.

VII. Підсумок уроку

— Над чим ми працювали на уроці?

— Чи сподобалася вам ця робота?

— Що таке фасад, фронтон?

Казка про трьох поросят та Євангельська мудрість

Продовжую пошуки глибинного змісту у наших казках. На цей раз під роздачу та буйний потік моєї фантазія потрапила відома казка про трьох поросят та лихого (чи просто зголоднілого) вовка. Пригадуєте цю історію? Як ні, то трошки нагадаю:

Жили-були три порося Ніф-Ніф, Нуф-Нуф та Наф-Наф. Вони були між собою братами та весело бавились ціле літо, котулялись в зеленій траві, купались в річці, грілись на сонечку. Аж раптом наступила осінь. Сонце вже не так сильно припікало, як колись, а листочки на деревах потихеньку почали жовтіти. Старший з братів – Наф-Наф вирішив, що пора збудувати дім, адже вже зима не за горами і треба подбати про надійний притулок. Та от його брати навіть і не думали розділяти його настрій та далі продовжували як ні в чому не бувало вести своє безтурботне життя. «Скільки там до тої зими» – хором казали Ніф-Ніф з Нуф-Нуфом, – «ще встигнемо, і взагалі в нас ще вагон часу».

І поки молодші брати далі продовжували бавитись, насолоджуючись останніми теплими днями Наф-Наф потихеньку будував свій міцний кам’яний дім. Нарешті, коли почало ставати зовсім холодно вони таки спохватились, але будувати такий самий кам’яний дім як у Наф-Нафа в них вже не було часу, та й ліньки було. Тож не довго думаючи Ніф-Ніф вирішив спорудити свій дім із соломи, а його брат Нуф-Нуф, виявився трохи обачнішим, він зрозумів, що солома не зігріє його холодними зимовими днями, і скалатав собі хату із гілок.

Так трапилось, що тими краями гуляв голодний вовк (а взагалі вовк ніколи не є ситий, а голод – це перманентний стан його душі). А тут лишень погляньте – такі милі (тобто смачні) поросятка. Поросята, ледь нагледівши вовка, кожний зачинився у своєму домі. Та тільки вовку вартувало раз подути, як солом’яний дім Ніф-Ніфа завалився. На дім Нуф-Нуфа вовку довелось прикласти трохи більше зусиль, але і він не встояв. Зате дім обачливого Наф-Нафа (де і знайшли собі притулок всі троє поросят) виявився справжнісінькою фортецею. Бідака вовк так нічого з ним і не зміг зробити та залишився на голодному пайку.

А тепер до символізму: як ви мабуть здогадались, три поросята – це всі ми з вами, себто все людство, тільки хтось з нас Ніф-Ніф та Нуф-Нуф, а хтось Наф-Наф. Якщо накласти на цю казку ведичну мудрість, то три поросятка цілком можуть предстати перед нами, як втілення трьох гун матеріальної природи, про які повідав колись Господь Крішна своєму учневі Арджуні у священному індійському епосі «Бхагавад-гіті». Ці гуни, якості душі – це лінь (тамас), пристрасть (раджас) та мудрість (сатва). І якій з гун підпорядковується кожне з поросят, мабуть здогадатись не важко. Ніф-Ніф настільки лінивий, що будує свій дім з соломи, навіть не думаючи про можливі наслідки такого вчинку (адже найстрашніша лінь – це лінь мозку), Нуф-Нуф хоча б трішки обачніший, але все рівно, його будинок з гілок теж врешті не встояв перед натиском голодного вовка.

Також свій символізм мають і пори року, описані в казці, весна та літо – це період безтурботного дитинства та юності всякої людини. Так само і поросята ціле літо весело пробавились, зрештою, дитячі та юнацькі роки – самі приємні у житті чи не кожної людини. Але хочете не хочете, та рано чи пізно наступить осінь, листочки пожовтіють, а людина стане старшою, закінчиться пора безтурботних гулянок, дискотівок та тусовок, настане період, коли треба дорослішати (не тільки фізично, але й духовно), мудрішати нарешті. Бо прийде зима, яка символізує, так, так, цю даму з косою – смерть.

Тож вражає глибока символічна мудрість цієї казки, адже погодьтесь, більшість людей таки веде себе, як ці два нерозумні порося, п’є, гуляє, живе суто дріб’язковими матеріальними інтересами, просиджує життя перед телевізором чи в тих ваших інтернатах. Замість того, щоб подумати про душу. Адже, як і ті два немудрі порося, більшість людей думає, що ще має цілу купу часу до зими (смерті), що це ще не скоро, що от завтра, з понеділка, з наступного місяця, з нового року почну щось робити (може), метафорично «будувати дім». Але ні, часу не так вже й багато насправді, як нам здається, тому то з’являється голодний вовк, спраглий свіжої поросятини, який втілює непередбачуваність нашого життя.

Глибина мораль казки така – піклування за найцінніше – власну душу – це і є те будування міцного та надійного будинку з каменю, як це робив мудрий Наф-Наф. Зрештою те саме звучить у Біблії, адже недарма у заголовку написано «казка про трьох поросят та Євангельська мудрість», бо ця казка є безпосереднім вираженням Євангельської мудрості, далі цитую слова Ісуса Христа з нагірної проповіді:

«Що звете ви Мене: Господи, Господи, та не робите того, що Я говорю? Скажу вам, до кого подібний усякий, хто до Мене приходить та слів Моїх слухає, і виконує їх: Той подібний тому чоловікові, що, будуючи дім, він глибоко викопав, і основу на камінь поклав. Коли ж злива настала, вода кинулася на той дім, та однак не змогла захитати його, бо збудований добре він був! А хто слухає та не виконує, той подібний тому чоловікові, що свій дім збудував на землі без основи. І наперла на нього ріка, і зараз упав він, і велика була того дому руїна! (Від Луки 6:46-49)! (Від Матвія 7:26,27)»

Бачите, звідки йде казка про трьох поросят.

А ви на чому будуєте свій дім?

P. S. Духи вещают: Подумалось, а еще б трем поросятам из сказки не помешало, бы обзавестись каким-нибудь средством самозащиты от всяких голодных волков. Даже бы складные ножи вполне сгодились для этой цели, тем более купить нож складной Украина вовсе не сложно.