Що робить Машиніст поїзда

| | 0 Comments| 00:05
Categories:

Що робить Машиніст поїзда

Загальна характеристика професії «МАШИНІСТ ДИЗЕЛЬ-ПОЇЗДА»

Машиніст дизель-поїзда – це кваліфікований фахівець, що здійснює управління пасажирськими або вантажними дизельними поїздами.

Машиніст керує дизель-поїздом, готує його до роботи, перевіряє дію вузлів, механізмів, електричної та пневматичної схем, контролює його роботу, основних його частин і механізмів під час руху поїзда. Також машиніст забезпечує плавність ведення, встановлений нормами режим опалення та вентиляції вагонів, безпечні умови посадки та висадки пасажирів, здійснює прийом та здачу дизель-поїзда, забезпечує безпеку руху та виконання графіку руху поїздів і плану маневрової роботи.

Машиніст дизель-поїзду повинен знати:

  • будову дизель-поїзда;
  • призначення, будову та принцип дії основних вузлів, механізмів, електричних і пневматичних схем;
  • види технічного обслуговування та ремонту дизель-поїзда, його обсяги, технологію основних ремонтних робіт;
  • основні види та причини виникнення несправностей, способи їх запобігання та усунення;
  • види і якість палива, мастильних матеріалів, що застосовуються, норми їх витрат;
  • методи економії паливно-мастильних матеріалів;
  • правила обслуговування гальм;
  • основи електротехніки, радіотехніки, гідравліки, механіки, пневматики, комп’ютерної техніки;
  • Правила технічної експлуатації залізниць України;
  • Інструкції з сигналізації на залізницях України;
  • Інструкцію з руху поїздів і маневрової роботи на залізницях України.

Перспективи: Машиніст дизель-поїзду є затребуваною професією на залізниці, в метрополітені, наземному міському транспорті, тощо.

Дисципліни за професією

  • Автоматичні гальма
  • Будова та ремонт дизель-поїзда
  • Електротехніка з основами промислової електроніки
  • Інформаційні технології
  • Основи галузевої економіки і підприємництва
  • Основи правових знань
  • Основи теоретичної механіки
  • Охорона праці
  • Правила технічної експлуатації та інструкції
  • Управління та технічне обслуговування дизель-поїзда
  • Читання електричних схем
  • Читання креслень

Стань машиністом поїзда (ж/ч/і)

Deutsche Bahn, одна з найбільших транспортних компаній Європи, шукає талановитих працівників на посаду стажист машиніст поїзда. Якщо ви мріяли стати машиністом поїзда, маєте професійно-технічну або вищу освіту, залиште свою заявку для розгляду вашої кандидатури у майбутніх навчальних проектах. Під час наших програм (які зазвичай тривають 9—12 місяців) ви будете навчатися керувати одним типом наших поїздів, а потім почнете працювати в одному з наших підрозділів у Німеччині як машиніст поїзда.

Типовий день з нами виглядатиме так:

  • Після належного навчання ви будете відповідати за експлуатацію наших потягів, керування ними та контроль їхньої роботи, щоб наші пасажири могли безпечно, комфортно та вчасно досягати місця призначення.
  • У разі поломки ви повинні точно довести інформацію до відома пасажирів, зробивши оголошення через динаміки, щоб заспокоїти їх.
  • Ви будете відповідати за проведення частих перевірок систем потяга для виявлення будь-яких проблем і вживати заходів для відновлення його нормальної роботи.

Вимоги до кандидатів:

  • Ви володієте німецькою мовою мінімум на рівні А2.
  • Професійно-технічна або вища освіта за технічною або іншою відповідною спеціальністю.
  • Дружність і доброта належать до ваших особистих якостей.
  • Сильне почуття відповідальності та готовність отримувати нові знання у сфері, яка вас цікавить.
  • Гнучкий підхід до режиму й місця роботи (особливо під час отримання кваліфікації).

Що на вас чекає?

  • Конкурентний компенсаційний пакет (як під час кваліфікації, так і після неї).
  • Безстроковий трудовий договір на умовах повної зайнятості з Deutsche Bahn.
  • Безпечні умови роботи з можливостями для особистого розвитку.

Для того, щоб ми могли вас розглянути на поточні та майбутні вакансії DB, заповніть просту форму і ми зв’яжемося з вами. Приєднуйтесь до команди Deutsche Bahn!

Щоб стати машиністом поїзда що треба. Як працює машиніст метрополітену

У Залізнична технікумі, вступити в який можна, закінчивши 9 класів загальноосвітньої школи. Перелік дисциплін, що викладаються майбутнім машиністам, досить великий. Щоб керувати поїздом, потрібно знання його технічних характеристик, правил железнодороженого руху, техніки безпеки тощо., Наприклад, в сучасних поїздах з’явилися бортові комп’ютери, і знання принципів їх роботи також знадобиться. Комп’ютер задає параметри руху, займається обчисленням маршрутів руху, а зворушує з місця локомотив.

особливості професії

До особливостей професії відноситься знання різних типів локомотивів, тому як не можна передбачити, де саме доведеться працювати випускнику технікуму і яким складом управляти. Локомотиви підрозділяються на тепловоз і електровоз, а також по дальності проходження маршруту. Крім того, поїзди бувають пасажирські і вантажні, в залежності від того, перевозять вони людей або вантажі.

На машиніста йти вчитися можуть фізично міцні хлопці, які мають стійкою психікою, тому як ситуація на дорозі непередбачувана. Нерідкі різні аварії, тому машиніст завжди ходить в рейс тільки с. До речі, випускник технікуму ніколи відразу ж не буде призначений машиністом – спочатку тільки лише помічником, щоб отримати необхідну поїзний практику. Помічником машиніста доведеться відпрацювати не менше двох років, а потім скласти іспит. Такі складності обумовлені тим, що машиністу поїзда довіряють життя сотень людей, тому його рівень повинен бути професійним, а кваліфікація високою. На машиніста метрополітену можливо навчитися безпосередньо в депо при лінії метро – досить буде закінчити курси і скласти іспит.

Завжди працює з помічником тільки машиніст далекого прямування, машиніст електропоїзда поодинці здатний впоратися з перевезенням пасажирів. Маршрути далекого прямування поділені на певні ділянки. Кожен машиніст є знавцем тільки своєї ділянки, тобто по ходу руху поїзда до нього кілька разів під’єднують нові локомотиви, якими керують різні машиністи.

При залізничних вокзалах є кімнати відпочинку для машиністів, тому що праця людей цієї професії є фізично витратним і складним.

Професія машиніста сьогодні затребувана, високооплачувана і залишиться такою ще довгий час. Застосування своїм знанням машиніст може знайти на залізниці, Метрополітені, шахтах і великих заводах, що мають внутрішнє залізничне сполучення.

Щоб водити поїзд, потрібно вибрати кар’єру або на залізниці, або в метрополітені. Як правило, це чоловіча робота, яка потребує спеціальної освіти. Починати водити поїзд можна і в юності, і в більш зрілі роки.

  • – відмінне здоров’я;
  • – навички роботи слюсарем;
  • – Середня освіта;
  • – встановлюють особу документи.

Зробите до залізничного училища на спеціальність помічника. Якщо підійдете за віком, то навчання буде безкоштовним. Під час нього доведеться пройти практику роботи слюсарем, щоб знати, як влаштований тепловоз і електровоз. Такі навички в роботі машиніста необхідні. Вчитися треба при неповну середню освіту 3,5 року, а після одинадцятого класу – 1,5 року. В кінці навчання буде поїзна практика. Здайте іспити і захистіть диплом.

Пройдіть медкомісію. Це один з найбільш важких етапів: здоров’я машиністу потрібно воістину залізне. Водити поїзди – справа важка, працювати доводиться вдень і вночі. Є суворі обмеження по вазі, по серцево-судинним захворюванням, неврології тощо Як правило, на роботу беруть відслужили в. Але таких не вистачає, тому можуть розглянути й інші кандидатури.

Попрацюйте дублером. Після певного числа маршрутів вам запропонують скласти іспити вже в самому депо. Після цього у вас почнеться стаж помічника машиніста. Через кілька місяців такої роботи, якщо все нормально, вас чекатиме підвищення до машиніста.

Зверніться до відділу кадрів депо, якщо школа вже давно позаду, а управляти поїздом хочеться. Візьміть з собою основні документи: паспорт, ІПН, свідоцтво пенсійного страхування, трудову книжку, військовий квиток. Якщо депо потребує співробітників, вам запропонують пройти медкомісію.

Коли здоров’я відповідає вимогам, претендента відправляють в дортехшколу. Там два місяці ви будете вчитися на помічника машиніста і паралельно працювати дублером на тепловозі або електровозі. Закінчивши навчання, станете повноцінним співробітником залізниці. І через рік, якщо до вашої роботи не буде претензій, отримаєте посвідчення машиніста 4-го класу.

Пройдіть аналогічне навчання на помічника машиніста електропоїзда для роботи в метрополітені. Звертатися слід в будь-депо цієї організації. Доведеться пройти комплексне психологічне обстеження, найсуворішу медкомісію, співбесіда з майбутнім керівництвом. Вам запропонують придбати слюсарний розряд, а потім відправлять в навчально-виробничий центр. Кілька місяців навчання закінчаться стажуванням в статусі помічника. Щоб стати повноцінним машиністом, доведеться ще раз вчитися і стажуватися з більш досвідченим напарником.

Одна з найбільш затребуваних вакансій у сфері транспорту – це водій, зокрема, машиніст електропоїзда. Але для освоєння цієї спеціальності потрібне спеціальне навчання, яке можна пройти в одному з середніх навчальних закладів.

  • – атестат про середню освіту;
  • – сертифікат про здачу ЄДІ або ДПА;
  • – медична довідка;
  • – фотографії.

Зробите в середній спеціальний навчальний заклад (ссузів) за фахом – коледж або технікум залізничного транспорту. Такі навчальні заклади є в багатьох містах. Для вступу необхідно мати загальне або повну загальну середню освіту. У першому випадку термін навчання складе 4, а в другому – 3 роки.

Серед безлічі робочих спеціальностей є такі, про яких мріють з дитинства. Вони оповиті ореолом романтики і високого професіоналізму. Одна з них – професія «машиніст поїзда». Він найголовніший на залізничному транспорті, і його діяльність пов’язана з управлінням локомотивом.

Короткий екскурс в історію професії

Як тільки були прокладені перші рейки і випущений перший поїзд, гостро постало питання про його управлінні. Щоб поїздка була вдала, необхідні не тільки відповідні знання, а й специфічні риси характеру.

У Росії професія «машиніст поїзда» виникла в далекому 1834 року. Спочатку по рейках ходили невеликі склади всього з чотирьох вагонів. Їх швидкість не перевищувала 33 км / год. Але після збільшення потужності і швидкісного режиму до 42 км / год потрібні були люди, які б давали собі раду з зростаючим навантаженням. Тому були організовані навчальні курси для отримання знань і навичок управління залізничним транспортом.

Особливо затребувані були машиністи за часів Радянського Союзу. Прокладка рейок йшла величезними темпами, в країні проводилися різні склади для перевезення вантажів і пасажирів. Були потрібні кваліфіковані люди, повністю підготовлені для управління складом.

Характерні особливості спеціальності

Професія машиніста частіше розглядається як суто чоловіча. Однак ніхто не обмежить предстательніц жіночої статі, якщо вони зволять навчитися даному майстерності. Але щоб вибір був усвідомленим, необхідно точно знати опис професії «машиніст поїзда».

Спеціальність має низку специфічних особливостей, на які слід звернути увагу. Діяльність вимагає не тільки витривалості, а й відмінного здоров’я. Тому під час вступу до відповідного навчального закладу потрібно медична довідка про придатність.

Професія «машиніст поїзда» має на увазі знання технічних особливостей машини та автоматичних пристроїв, що знаходяться в кабіні локомотива.

Від машиніста потрібна гранична концентрація уваги. Щоб не допустити нещасного випадку, необхідно звертати увагу на дорожні знаки, Погодні умови і показання приладів. На поїзди далекого прямування завжди ставляться помічники, які підстраховують головного машиніста і дають можливість відпочити.

Основні обов’язки машиніста локомотива

При русі поїзда машиніст з помічником виконують такі основні функції:

  • стежать за знаками і сигналами на залізничній колії;
  • спостерігають за показаннями приладовій панелі, Яка вказує на безперебійну роботу всього рухомого складу;
  • стежать за станом локомотива, його цілісністю;
  • подають встановлені сигнали при в’їзді на станцію;
  • відповідальні за безпеку маневрів;
  • при виявленні несправностей зобов’язані негайно повідомляти черговим по станції.

Професія «машиніст поїзда» передбачає часті відлучки з дому. Але дає можливість побачити безліч нових місць. Тому люди, які жадають нових вражень і готові вивчати технічні характеристики залізничного транспорту, часто вибирають цю спеціальність.

Дитяча залізниця

Тим хлопцям, які під час уроків з профорієнтації пишуть твір на тему – «Моя майбутня професія – машиніст поїзда», необхідно відвідати дитячу залізницю.

Такі організації існують вже у багатьох містах Росії. Тим, хто мріє водити по рейках не тільки іграшку, а справжній повноцінний склад, організовують спеціальне навчання. Після отримання необхідних знань хлопці можуть працювати справжніми провідниками, черговими по станції, і навіть допомагати машиністу вести справжнісінький потяг з пасажирами.

Дитяча залізниця не тільки надає розважальні послуги по катанню маленьких дітей, але і є закладом додаткової освіти. Хлопці віком від 8 до 15 років можуть вивчати різні залізничні спеціальності і закріплювати отримані навички на практиці.

Професія «машиніст поїзда» для дітей освоюється не тільки в навчальних класах. На справжніх потягах трохи зменшеного формату і по більш вузькій рейкової колії, під чуйним керівництвом дорослого підліток освоює ази складного майстерності.

На дитячій залізниці все по-справжньому. У міру технічних можливостей, все обладнання відповідає аналогічному на шляхах загального призначення. І, хоча рейки не мають виходу на загальну колію, склад повністю відповідає повноцінному пасажирському локомотиву і люди справжнісінькі.

Навчання майстерності водіння

Тим, хто мріяв підкорити собі важку машину і стати управлінцем довгого складу корисно знати, де отримати професію машиніста поїзда. Навчають спеціальності в залізничних технікумах, надходження можливо після 9 класів загальноосвітньої школи.

Основні дисципліни, яким будуть навчатися майбутні студенти, пов’язані з технічними науками, правилами безпеки перевезень людей і вантажів, основами залізничного руху.

Щоб грамотно управляти цілим складом, необхідно вивчити його характеристики і володіти знаннями в програмному забезпеченні і принципи його роботи.

Щоб здійснити мрію, залишилося тільки вибрати найближчим навчальний заклад, список яких досить великий. Серед найбільш відомих виділяють: Саратовський, Самарський, Оренбурзький, Пензенський технікуми залізничного транспорту.

Для отримання вищої освіти необхідно надходити в державні вузи шляхів сполучення, де можна отримати професію машиніста поїзда і кваліфікацію інженера залізничного сполучення. Вузи знаходяться в Москві, Санкт-Петербурзі, Самарі, Ростові, на Далекому Сході і в інших областях.

затребуваність професії

перед вибором майбутньої професії важливо знати її перспективи. Спеціалізація «машиніст локомотива» займає лідируючі позиції в списку, опублікованому ” російською газетою” декілька років тому.

Про затребуваності кажуть запити роботодавців на біржах праці, серед яких 33% від загального числа відповідали роботі «машиніст».

Плюси спеціальності і її недоліки

Як і будь-яка інша, професія машиніста має свої незаперечні переваги. Одна з них пов’язана з ореолом романтики, коли людина постійно знаходиться в дорозі і бачить чимало нових місць. Але це гідність породжує і недолік. Специфіка професії змушує людину бути у відриві від сім’ї довгий час, що деяких може не влаштовувати.

Але колосальна відповідальність за життя пасажирів і збереження вантажу гарантує і гідну оплату праці. Російські залізні дороги, крім забезпечують своїх працівників додатковою підтримкою у вигляді премій, путівок в санаторій і тривалих відпусток.

Мінусом є високі навантаження на організм і вплив шкідливих чинників на здоров’я. У машиніста зміна триває по 12 годин, які він проводить в замкнутому просторі і гранично концентруючи увагу.

тернистий шлях

Після навчання всі фахівці починають шлях з помічника машиніста. Залежно від базової освіти і практичних навичок початківець може займати посаду помічника від декількох місяців до двох років.

Тільки після тестування у професіонала і проходження відповідного співбесіди людині довіряють самостійно очолювати

Макс Рубльов, співробітник Служби профорієнтації, навчання і розвитку персоналу Московського метрополітену

Де навчають на машиніста метрополітену?

Якщо ви москвич, то вам треба буде заглянути в район станції метро «Варшавська». Там знаходиться Навчально-виробничий центр московського метрополітену, де проводиться підготовка всіх спеціальностей метрополітену, в тому числі і машиністів. Для того, щоб стати машиністом, необхідно прийти на станцію метро “Виставковий”, в Центр підбору персоналу, там все покажуть, підкажуть і пояснять.

Чи можна стати машиністом метрополітену в зрілому віці?

А чому ні? У нас роботодавці часто вказують у вакансіях «не старші 35 років», але якщо відкрити Трудовий кодекс, то ви побачите, що там не прописано, до скількох років можна брати людину на роботу. ми державне підприємство, Відповідно, ми працюємо відповідно до законів Російської Федерації.

Людина може прийти і спробувати влаштуватися до нас і в 35 років, і в 40, і в 55, але справа в тому, що у нас дуже жорстка медкомісія, і якщо є якісь проблеми зі здоров’ям, з серцем, з очима, то , на жаль, просто не візьмуть. А якщо все нормально, то чому б і ні. Але буде дуже важко вчитися, тому що матеріалу багато, він дуже насичений, але якщо людина хоче, то хто його зупинить? У всякому разі, не ми.

Як виглядає звичайний робочий день машиніста?

Ну почнемо з самого ранку. Машиніст виспався, прокинувся, відпочив – це дуже важливо – поснідав і пішов на роботу.

Перше, що він робить – приходить в медичний пункт, де перевіряються його фізичні дані: вимірюються тиск і пульс, за допомогою комп’ютера визначається індекс напруженості і проходить перевірка на алкоголь – продування трубкою. Якщо все нормально, машиністу видається маршрутний лист, ставиться печатка, що до роботи готовий.

Після цього він йде на лінійний пункт. Там він вивчає папери – інструктажі, які вийшли за час його відсутності. Потім розписується і спілкується з машиністом-інструктором, який перевіряє знання діючих інструктажів. Після цього він за розкладом (все вже розписано по годинах) сідає на потяг і починає працювати.

Тривалість зміни від 6 до 8,5 годин – згідно трудовому кодексу, З обідами, підмінами і іншим. Відпрацювавши вісім, сім чи шість годин, машиніст закінчує зміну, приходить на лінійний пункт, пише в маршрутному листі закінчення зміни, розписується і здає маршрутний лист. На підставі цього проводиться оплата.

Яка зарплата? Від чого вона залежить? Чи є можливість підробити?

Зарплата у нас може досягати 100 000 рублів. Залежить вона від вислуги, стажу та норми годин. Щомісяця різна норма годин: офіційно московський метрополітен працює 6/6 – тобто шестигодинний робочий день, шестиденний робочий тиждень. А далі стаж, класність, вислуга та інше. Так що, коли ти вже досить багато працюєш, то у тебе реально хороша велика чудова зарплата.

Можливості підробити не просто немає, вона у нас – якщо я не помиляюся – навіть законодавчо заборонена! Ми возимо людей, тому машиніст повинен приходити на роботу відпочив і виспався. Від нього залежать чужі життя.

Які навички та особливості характеру потрібні машиністу метро? Які є протипоказання?

Чіткість, пунктуальність, відповідальність. Якщо ти на роботу проспав і раз, і два . ну як тут тобі працювати далі? Це ж поїзд, він чекати не буде. Значить, хтось інший поїде замість тебе.

Зір має бути стовідсотковим, слух прекрасним, серце здоровим, легкі . Звичайно, куріння у нас не заохочується, але дехто покурює.

Головне – ніякого «трохи», мовляв, трохи до стовідсоткового зору не вистачає, або сердечко іноді пустує або на вухо трохи тугий. Ще раз повторюся – ми відповідаємо за людей, це дуже серйозно і ніяких поблажок і винятків бути не може. Дуже багато кандидатів, які хотіли бути машиністами, але не проходили по зору, робили лазерну корекцію і потім вже приходили працювати.

Що стосується психологічного боку, то у нас є на метрополітені служба, яка контролює психологічний стан машиніста та інших працівників.

Чи є дівчата в цій професії?

Дівчат в нашій професії немає, тому що в 2000 році був прийнятий документ «Про затвердження переліку важких робіт і робіт зі шкідливими або небезпечними умовами праці, при виконанні яких забороняється застосування праці жінок». У ньому, як ви розумієте за назвою, були перераховані професії, в яких не може бути жінок. Через особливо важких умов. І професія «машиніст електропоїзда» потрапила в цей список. Але, можливо, коли весь рухомий склад буде замінений на новий, цей закон буде відмінено або в нього будуть внесені виправлення, щоб жінки теж могли працювати. Тому що в багатьох країнах є жінки-машиністи, які прекрасно справляються з обов’язками і чудово себе почувають.

Які плюси і мінуси у цієї професії?

Плюс – звичайно, зарплата. Ще ламаний графік – наприклад, в середині тижня може бути вихідний або з нічної зміни отсипной, так що кудись можна поїхати, щось зробити. Але, на жаль, це ж і мінус, тому що – день народження на роботі, Новий рік на роботі . або люди святкують, а тобі потрібно лягти спати раніше, тому що ти розумієш, що в 6 ранку підеш на ранню зміну.

Які основні міфи і стереотипи пов’язані з цією професією?

Напевно, один з найбільших міфів, що машиніст метрополітену – це така романтична професія, як льотчик, наприклад. Насправді, вона цілком звичайна, місцями важка, місцями нудна, місцями цікава . та й навчитися їй можна досить швидко – не треба закінчувати вищий навчальний заклад, є наш Навчально-виробничий центр московського метрополітену, де готують саме машиніста.

Ще є популярні міфи про метро – наприклад, що там водяться величезні щури. Насправді, не те що величезних, зараз і звичайних-то щурів в метро практично не залишилося. Для того, щоб жити, щурам треба щось їсти. А що в тунелях гризти, пластик?

При використанні матеріалів сайту сайт вказівку автора і активне посилання на сайт обов’язкові!

Машиніст – відповідальна професія. Людина повинна бути дуже уважним на цій роботі. Рівень доходу у всіх відрізняється, оскільки він залежить від різних нюансів. Але зарплата машиніста гідна, до того ж вона постійно підвищується.

Умови на роботі

Машиніст постійно несе відповідальність за життя людей. При роботі його ніщо не повинно відволікати. Водієві потрібно мати відмінне здоров’я. Жінки не можуть претендувати на посаду, оскільки вони схильні до змін настрою, а це в професії неприпустимо. Умови роботи машиніста наступні:

  1. В кабіні дозволено палити.
  2. Машиністи останніх поїздів вночі знаходяться в депо, де є спеціальні кімнати. Ночувати можна і в квартирах, що знаходяться недалеко від станцій.
  3. При роботі водій виконує близько 55 інструкцій.
  4. У 55 років можна виходити на пенсію.
  5. На відкритих залізницях під час сильних снігопадів поїзда знаходяться в пробках.
  6. Обідають співробітники при русі по маршруту.
  7. Двері потрібно закривати після фрази «Обережно, двері зачиняються».
  8. Під час виїзду з тунелю бувають різкі спалахи, що негативно впливає на машиніста.
  9. На роботу слід приходити в хорошому настрої, Відпочив.
  10. За робочу зміну (8-9 годин) перевозиться близько 9 тис. Людей.

Такі норми діють для всіх машиністів. У цій роботі важлива уважність, так як співробітник є відповідальним за багато. Від нього залежить безпека перевезення людей.

Від чого залежить зарплата?

  • кількість годин;
  • переробка;
  • робота в нічні зміни;
  • вислуга;
  • кваліфікація.

регіон

Щоб дізнатися зарплату машиніста поїзда, досить відвідати сайт РЖД. У Москві такі співробітники отримують до 80 тис. Рублів. А оцінюється на 20 тис. Менше. Зарплата машиніста відрізняється в залежності від регіону:

  1. Уфа – 40 000.
  2. Улан-Уде – 45 000.
  3. Махачкала – 38 000.
  4. Нальчик – 50 000.
  5. Волгоград – 30 000.
  6. Мурманськ – 45 000.
  7. Пенза – 31 000.
  8. Перм – 35 000.
  9. Саратов – 22 000.

Інформація вказана на 2016 рік. Зарплата машиніста вище в тих містах, де постійно велика кількість поїздів і багато пасажирів. У багатьох регіонах доходи цих працівників не змінюються протягом тривалого періоду. На основі даних середня зарплата машиніста поїзда дорівнює близько 35 000 рублів.

машиніст метро

Яка зарплата машиніста метро? Рівень доходів залежить від місця роботи. У Москві такі співробітники отримують близько 50 000 рублів, а в невеликих містах – від 20 тис. Останній показник і є мінімальною оплатою праці, а максимальна становить 100 тис. Зарплата машиніста метрополітену в Санкт-Петербурзі дорівнює близько 50 тис. Рублів, хоча умови праці там нітрохи не легше, ніж в московському.

Працевлаштуватися машиністом метро складно, оскільки претенденти проходять жорсткий кваліфікаційний відбір. До того ж умови праці на цій посаді непрості. Робота пов’язана з важкими факторами праці, через які людина ризикує отримати різні захворювання. Робота машиніста складна через велику відповідальність за перевезених людей.

стаж

Зарплата машиніста залежить від його стажу. Також вона визначається видом керованого поїзда. Категорії стажу наступні:

  1. Третій клас можна отримати через 2 роки після навчання. Протягом цього часу необхідно водити локомотив або електричку. Зазвичай випускникам вузів довіряють невеликі вантажні поїзди на невеликі відстані.
  2. Другий клас видається через 2 роки після присвоєння третього. Але для цього необхідна постійна практика. При наявності такої кваліфікації працівник водить але не на далекі відстані.
  3. Перший клас надається через 2 роки після роботи з другим. Тоді співробітник буде водити пасажирські та інші поїзди на далекі відстані.

Саме від кваліфікації залежить зарплата машиніста локомотива. Майже в кожному регіоні РФ водій будь-якого залізничного транспорту може мати дохід до 100 тис. Рублів.

машиніст електрички

Такий машиніст теж є затребуваною професією. До того ж вона така ж шкідлива і небезпечна, як водій транспорту в метро. Люди даної професії можуть скаржитися на хронічну втому, так як відстань між пунктами часто перевищує робочу зміну.

Навчитися на машиніста електрички можна в навчально-виробничому установі. Це займе приблизно 6,5 місяців. Яка зарплата у машиніста електрички? Середній рівень доходу по країні становить 45 000 рублів, а в Москві він досягає 80 тис.

Як стати машиністом?

Для отримання роботи необхідно освіту. Кандидати проходять медкомісію і здають іспит, після чого можуть проходити стажування. Вона триває чотири місяці. За її підсумками буде складена рекомендація, або людини можуть прийняти на роботу. Тільки тоді працівникові будуть присвоюватися кваліфікації.

Перед управлінням локомотивом потрібно попрацювати помічником. Зарплата у такого співробітника нижче, але і обов’язків менше. Крім вищої освіти, є й інші вимоги. Чоловікам обов’язково потрібно пройти службу в армії. А жінок рідко беруть на такі посади. На пенсію виходять в 55 років.

Хто такий помічник?

Це співробітник, який повинен бути присутнім в кабіні. Він є повноправним членом локомотивної бригади. Помічник вважається дублером машиніста, так як виконується багато видів діяльності. В його обов’язки входить:

  • контроль за справністю тепловоза до відправлення;
  • справне зчеплення;
  • контроль за світловими сигналами;
  • зв’язок диспетчера з машиністом;
  • контроль швидкості;
  • стеження за показаннями приладів.

Така робота дозволяє навчитися самостійного керування складом. Хоч зарплата співробітника менше, але це створює прагнення до її збільшення.

Які якості потрібні?

Для роботи потрібні знання, вміння, навички. Необхідна дисципліна, яка потрібна в різних ситуаціях на дорозі. Машиністу і помічникові потрібна:

  • швидка реакція;
  • уважність, обережність;
  • витривалість, обачність;
  • відмінна зорова пам’ять, тонкий слух;
  • стресостійкість.

Без цих якостей роботу виконувати складно, тільки при їх наявності діяльність буде якісною і ефективною. Всі отримані під час навчання знання регулярно перевіряються. Це робота, де важлива теорія і практика.

переваги

Професії машиніста і помічника завжди затребувані. Так як обсяг знань великий, то перспективи майже необмежені. Поїзд залишається надійним транспортом для перевезення людей і вантажів.

Удосконалення навичок позитивно впливає на ерудованість екіпажу. Співробітники, які працюють на локомотивах, розбираються в останні новинки технічного прогресу. У працівників зазвичай немає хронічних недуг, оскільки їхнє здоров’я постійно перевіряють.

мінуси

Дохід у працівників досить високий через те, що доводиться працювати у важких умовах. Фахівці стикаються з постійним стресом і відповідальністю за життя людей. Співробітники багато часу проводять поза домом.

  • замкнутого простору;
  • напруженості зору;
  • впливу шуму;
  • вібрації локомотива;
  • дорожнього пилу.

Зарплата помічника машиніста становить близько 50 тис. Рублів. Вище рівень доходів в Москві, там же і більше вакансій за цією спеціальністю. Зарплата помічника машиніста в Петербурзі дорівнює 40-45 тис. Рублів. На Півночі співробітники отримують надбавки через клімат.

Зарплата в інших країнах

В інших країнах доходи машиністів набагато вище в порівнянні з Росією. Наприклад, в Німеччині отримують 3 тис. Євро, а це близько 210 тис. Рублів. У США дохід дорівнює 3,5 тис. Доларів, що становить 220 000 рублей. Але в найближчих країнах машиністи заробляють менше. Наприклад, на Україні отримують 10 тис. Гривень, а це становить 24 тис. Рублів. У Білорусі показник дорівнює 10-15 млн білоруських рублів (32-46 тис. Рублів).

Де навчатися?

У метро і РЖД навчають в своїх навчально-виробничих установах. Важливо відповідність за віком, міцне фізичне і психологічне здоров’я. Навчатися можна молодим людям до 35 років, які служили в збройних силах. Перевагою вважається наявність технічної спеціальності.

У метро навчають 6,5 місяців. Половина часу займає вивчення теорії, а потім настає практика. В кінці проводяться іспити. Протягом навчання сплачується стипендія. Для навчання в РЖД запрошують людей, які пройшли підготовку в університетах шляхів сполучення. На основі отриманих знань можна продовжити навчання (2 роки) в навчально-виробничому установі.

Вступити на навчання можна після медогляду. Також він регулярно проходиться під час роботи. Якщо є якісь відхилення у здоров’ї, то до навчання не допустять. Після проходження підготовки є можливість працевлаштування з подальшим підвищенням по службі. Зі стажем і досвідом буде збільшуватися і рівень доходів.

Перший крокмедкомісія

У метро і на приміських електричках раз у раз оголошують про прийом на роботу машиністів. Досить скромні початкові вимоги (досить бути чоловіком до 40 років з середньою освітою) і непогана зарплата приваблює багатьох, але шлях до крісла «капітана електропоїзди» виявляється довгим і повним перешкод .

Машиністу потрібно мати залізне здоров’я: управляти електропоїздом – робота шкідлива. Це велике навантаження на зір і слух, вплив електромагнітного випромінювання і вібрації, запорошене повітря (в тому числі і металевий пил, особливо в метро). Не випадково робочий день машиніста (або ніч) починається з обов’язкового медогляду: перевірки тиску, температури, серцевої діяльності, тесту на алкоголь. Тому, де б ви не вирішили вчитися: в одному з електродепо (якщо мова йде про метро) або в коледжі (для роботи на електричках), перше, з чим доведеться зіткнутися – сувора медкомісія. Спочатку лікарі ретельно перевірять ваше здоров’я, потім ви пройдете психологічне тестування, Щоб дізнатися, чи готові ви нести відповідальність за сотні людей, бути зібраним і уважним довгий час, приймати рішення буквально за частки секунди.

В деяких навчальні закладих, наприклад в спеціалізованому Залізничному коледжі N 52, вимоги м’якше: досить принести звичайну медичну довідку (086-у). Однак перед останньою – поїзний – практикою вам все одно доведеться пройти медкомісію по повній програмі: за два роки навчання здоров’я може погіршитися (зір – через комп’ютерів, слух – через плеєрів і т. Д.). І якщо якісь показники виявляться нижче норми (на медкомісію відсівається більша частина кандидатів), то машиністом вам не бути – доведеться задовольнятися професією слюсаря і займатися ремонтом вагонів.

Основні етапи медкомісії:

перевірка зору (воно повинно бути ідеальним), стану очного дна

аудиограмма (перевірка слуху)

аналізи, довідки про щеплення, виписка з медичної карти

оглянь лікарів-фахівців: хірурга, невролога, стоматолога, отоларинголога, терапевта.

Якщо є відстрочка від служби в армії, то вона не повинна бути пов’язана зі здоров’ям. Медкомісію машиністи проходять раз на три роки.

В машиністичерез коледж

Якщо зі здоров’ям і психікою все гаразд, можна приступати до навчання. Машиністів електропоїзда в Москві готують два навчальних заклади: Залізничний коледж N 52 іМосковскій коледж залізничного транспорту. Тут в рамках початкової професійної освіти (НВО) можна за десять місяців (після 11 класу) або за два роки і десять місяців (після 9-го) вивчитися на помічника машиніста. В принципі, для старту в професію цього може бути достатньо, але краще отримати більш глибокі знання і середнє професійну освіту (СПО), вступивши на спеціальність « Технічна експлуатація рухомого складу залізниць ». Навчання займе два роки і десять місяців після 11 класу і майже чотири роки – після 9-го, зате випускники коледжу отримують більш високу кваліфікацію «технік».

Для надходження в Залізничний коледж N 52 після 9-го класу потрібно скласти іспит з фізики і російській мові (диктант), після 11-го – з математики та російської (виклад). У Московському коледжі залізничного транспорту вас чекає російська мова (диктант) та математика (усно).

В ході навчання ви отримаєте розряд слюсаря по ремонту рухомого складу (здавши іспит після виробничого навчання), А потім приступите до вивчення основних дисциплін: технічне обслуговування електропоїзди, автогальма і ін.

На навчання в підземку

У коледжах готують універсальних фахівців як для приміських поїздів, так і для метро, \u200b\u200bале бажають працювати в метро зазвичай вважають за краще інший шлях: вибирають депо (лінію метро), приходять до відповідного відділу кадрів і заявляють про свій намір стати машиністом. Депо направляє кандидата на підготовку в Навчально-виробничий центр (УПЦ) Московського метрополітену.

Навчання – насичена: спочатку потрібно пройти обов’язкову слюсарну практику і отримати розряд, потім вивчити обладнання електропоїзда, познайомитися з численними інструкціями і професійною термінологією.

В’ячеслав Гаранін, Начальник УПЦ Московського метрополітену:

– За останній час нам вдалося істотно скоротити терміни навчання: тепер помічників машиніста ми готуємо за один місяць, а машиністів – за півроку. Це вдалося зробити за рахунок впровадження сучасних технологій: Комп’ютерних програм, що дозволяють детально вивчати обладнання вагонів, навчальних фільмів (щоб побачити своїми очима, як, наприклад, збирають вагони, не доводиться їхати на завод), унікальних тренажерів, готових ілюстрованих конспектів для кожного учня (вони на 70% економлять час викладача) .

Фінал першого етапу навчання – поїзна практика. Вона проходить протягом декількох тижнів на електропоїзді по конкретному маршруту. Важлива умова – до цього моменту учневі вже має виповнитися 18 років. Після успішного складання іспиту випускнику присвоюється кваліфікація «помічник машиніста». Йому належить відпрацювати на цій посаді від декількох місяців (в метро) до двох років (на приміських поїздах): перевіряти технічний стан поїзда, спостерігати за посадкою, реагувати на звернення по зв’язку «пасажир-машиніст» і, звичайно, переймати у машиніста досвід в управлінні електропоїздом.

Тут управління локомотивом пізнається на новому рівні: майбутні машиністи займаються на тренажерах, що імітують управління поїздом, вчаться виходити з аварійних ситуацій. Навчання триває чотири-шість місяців, після чого випускник отримує право на управління електропоїздом.

Нарешті, «обстріляний» новачок сідає за контролер машиніста – головний важіль управління поїздом. Він повинен набратися досвіду, вирости від машиніста 4 класу до машиніста 1-го, а за тим і зайняти посаду машиніста-інструктора. Щоб підвищити розряд, машиніст знову проходить навчання і здає іспит.

Тим, хто добре себе зарекомендував, депо може запропонувати безкоштовне навчання в Московському державному університеті шляхів сполучення, а у фахівця з вищою інженерною освітою на залізниці значно більше можливостей зростання. Так, в адміністрації ВАТ РЖД або в Управлінні державного залізничного нагляду є керівники, колись працювали машиністами.

Обсяг пасажирських перевезень постійно зростає, лінії розвиваються. тому приміські потяги і метро відчувають постійну потребу в машиністів і помічників. Але, перш ніж зв’язати своє життя з керуванням електропоїздом, слід знати: це робота не на рік-два. Для того щоб стати «своїм» на залізниці, їй доведеться присвятити більшу частину життя. Зарплата у помічників машиніста від 15 тис. Р., Машиністи зі стажем, отримуючи премії і надбавки, заробляють до 25-30 тисяч р.