На якому пальному може працювати дизельний двигун

| | 0 Comments| 00:43
Categories:

Компанія Cummins представила двигун, здатний працювати на будь-якому пальному

Двигуни внутрішнього згоряння доживають своїх днів з тотальним переходом індустрії на випуск електромобілів. Відколи це стало зрозумілим, автопромисловість і велика нафта намагаються врятувати ДВЗ. Тепер один із найвідоміших виробників великих дизельних моторів приєднався до когорти брендів з альтернативним ДВЗ, здатним працювати на будь-якому пальному.

Далеко не всі люди переконані, що електромобілі є найкращим рішенням для збереження навколишнього середовища. Вони частково праві, але кращої альтернативи поки немає. Хоча деякі компанії докладають зусилля для продовження використання ДВЗ.

Американська компанія Cummins є одним з найбільших гравців у галузі двигунів внутрішнього згоряння, а нещодавно вона оголосила про плани переходу на водень. Оскільки водень горить інакше, ніж інші види пального, у Cummins розробили оптимізовану камеру згоряння для змішування горючої суміші. Після цього виробник двигунів пішов ще далі та представив те, що називає “незалежним від пального двигуном”. Це платформа двигуна, яка може спалювати будь-яке пальне, хоча не все одночасно. Це означає, що двигун майже однаковий, незалежно від того, яке паливо він використовує, але з невеликими адаптаціями для кожного типу пального. Це заощаджує час на розробку та гроші на виробництво, а також забезпечує підвищену гнучкість для клієнтів Cummins.

Незалежно від пального, ці двигуни будуть мати ту саму основу під прокладкою головки, а компоненти над прокладкою відрізнятимуться, залежно від пального. Це необхідно для оптимізації спалювання та підвищення ефективності, адаптації до характеристик кожного палива. Cummins застосовуватиме цей підхід до дизайну в легендарних серіях двигунів B, L та X, які будуть доступні для роботи на дизелі, природному газі та водні.

Залежно від типу палива ці двигуни будуть значно чистішими за традиційні мотори аналогічного обсягу та характеристик, хоча все ще викидатимуть в атмосферу певну кількість шкідливих хімічних сполук. Крім того, ДВЗ все ще мають низький ККД, тоді як електричні мотори забезпечують до 96% корисної дії при роботі.

Фото: “всеїдний” двигун Cummins / Cummins

Якщо немає пального: на чому може їхати автомобіль

Воєнний стан та пов’язані з ним перебої пального можуть змусити автомобілістів шукати альтернативу, адже автомобілі можуть їздити не лише на бензині, дизелі чи газу.

Всі вказані нижче види пального не призначені для автомобілів та можуть та, скорше за все, нанесуть шкоду двигуну та паливній системі. Втім, якщо обставини змушують їхати, а нормального пального немає – ризик може бути виправданим.

Дизельні двигуни

Дизельний двигун може працювати не тільки на дизельному пальному, але і на багатьох видах оливи. У першу чергу це стосується старих дизелів з механічною помпою. У якості пального можна використовувати трансформаторне мастило, олію, кокосове мастило, скіпідар та навіть старе, але очищене відпрацьоване мастило від двигунів внутрішнього згоряння.

Важливий момент – консистенція. Якщо мастило надто густе, дизель працювати не зможе. Тому густі види потрібно розбавляти будь-яким розчинником або бензином.

Звісно нормальної роботи, ресурсу та потужності очікувати не варто. Скоріш за все автомобіль буде сильно диміти та працювати не на повну потужність, але можливість пересуватись усе ж буде.

Бензинові двигуни

Бензинові двигуни можуть працювати на газоліні етанолі, метанолі та навіть на спирту. Також можна використовувати бензин калоша або розчинник. Це все актуально, перш за все, для старих карбюраторних двигунів, але й новіші інжекторні системи також можуть з цим впоратись. Буде краще, якщо ці види пального будуть змішані зі звичайним бензином.

Для того щоб мотор стерпно працював на чистому спирті потрібно збагатити паливну суміш. Якщо оптимальне співвідношення бензину та повітря 14,7:1, то для спита це значення приблизно 9:1. Використовувати як паливо горілку, коньяк та інші міцні алкогольні напої не вийде, оскільки спирту в них недостатньо і занадто багато води.

Газ

Автомобільний газ пропан-бутан насправді такий самий, як і побутовий у балонах (в газовій мережі інший – метан). Найбільша проблема тут саме заправити автомобільний балон. Проте якщо «випотрошити» побутовий газовий редуктор, підключений до побутового газового балону та під’єднати його до газової магістралі автомобіля – працювати буде. Тут головна небезпека криється у досить високому тиску, тому з’єднання повинно бути надійним.

✅Чим відрізняється дизельний двигун від бензинового

Кожен з нас прагне до економії, тому, одним з критеріїв вибору особистого транспорту, який, як ми знаємо, давно перестав бути розкішшю, є його двигун. Тисячі людей щодня вирішують важливу дилему, який двигун вибрати: бензиновий або дизельний.

Ті, кому пощастило спробувати і один, і другий, упевнено скажуть, що і в догляді, і в роботі двигуна є істотна різниця, яку нам і належить розглянути.

Принцип роботи дизельного і бензинового двигуна

Принцип роботи дизельного двигуна полягає в наступному: двигун внутрішнього згоряння працює як поршень і при стисканні відбувається займання палива. У циліндр паливо подається окремо від повітря.

Принцип роботи бензинового двигуна такий: за допомогою свічок подається повітряно-бензинова суміш запалюється в певний момент, приводячи в дію двигун.

Характеристики роботи двигунів

У процесі роботи дизельний двигун видає гучний звук, який відштовхує багатьох автовласників. Але на сьогоднішній момент більшість машин на дизелі укомплектовані таким чином, що звуку практично не чутно. Другий неприємний момент – вихлопи характерного чорного кольору і неприємного запаху.

На сьогодні і ця проблема успішно вирішується сучасними автовиробниками. На думку багатьох експертів, сучасні дизельні двигуни стали більш екологічними, ніж бензинові. Ну, а «старички» як і раніше продовжують псувати екологічну картину. Ще один момент, на який потрібно звернути увагу – небажання дизельного двигуна працювати при температурах нижче 20 градусів.

Тому багато хто запасається зимовим паливом, або додає присадку-антигель, який не дозволяє паливу згортатися. Але при всіх недоліках, дизельне паливо – більш бюджетний варіант, ніж бензинове, оскільки рівень ККД може досягати 50%, тобто йде істотна економія палива.

Бензинові двигуни, особливо в сучасних машинах, працюють безшумно, дозволяючи власникові і пасажирам насолоджуватися дорогою. Крім того, бензин донедавна, хоч і не був другом навколишнього середовища, але приносив менше неприємностей, ніж двигун дизельний. Хоча і запах, і вихлопи присутні, але меншою мірою, ніж у стареньких дизельних авто. Крім того, він стійкий до падіння температур.

Обслуговування та ремонт дизельного і бензинового двигунів

Дизельний двигун більш довговічний, конструкція блоку циліндрів більш міцна. Але проблема полягає в його примхливості в плані палива. Найчастіше, російський дизель може істотно зіпсувати роботу двигуна.

Саме через проблеми з якісним паливом в автомобілі на дизелі часто доводиться замінювати масла і фільтри. В ремонті теж можуть бути заковики, тому що пристрій дизельного двигуна дещо складніше, ніж бензинового.

Бензиновий автомобіль менш вибагливий до якості бензину. Запчастини для ремонту бензинового двигуна більш доступні, а сам двигун має більш високу потужність і обороти.

Таблиця з поясненнями на тему “Чим відрізняється дизельний двигун від бензинового”

ХарактеристикаДизельний двигунБензиновий двигун
Тип паливаВикористовує дизельне паливо, яке горить внаслідок високого тиску та температури в циліндрі під час стиснення.Використовує бензин, який горить завдяки іскрі від свічки запалювання.
Система запалюванняЗапалює паливо через підвищений тиск та температуру в камері стиснення під час компресії.Запалює паливо за допомогою іскри від свічки запалювання.
Споживана енергіяМає більш високий коефіцієнт компресії, що призводить до більш ефективного використання палива та більшого об’єму робочого циліндра.Має менший коефіцієнт компресії, що може призводити до меншої ефективності та меншого об’єму робочого циліндра.
Кількість обертівЗазвичай має менше обертів на хвилину, але більше крутний момент, що дозволяє працювати при важких навантаженнях.Зазвичай має більше обертів на хвилину, але менший крутний момент, що підходить для легших автомобілів та високих швидкостей.
Вартість паливаДизельне паливо часто коштує менше, але ціни можуть коливатися в залежності від регіону та податків.Бензин може бути дорожчим, але його вартість також залежить від регіону та податків.

Підсумок: Дизельні та бензинові двигуни мають свої унікальні характеристики, що робить їх підходящими для різних застосувань. Вибір між ними залежить від потреб автовласника, типу автомобіля та конкретних умов експлуатації.

Різниця між дизельним і бензиновим двигуном полягає в наступному:

  • У дизельного двигуна в циліндр паливо подається окремо від повітря, у бензинового – разом.
  • Дизельний двигун більш довговічний, ніж бензиновий.
  • У дизельного двигуна більш високий рівень ККД.
  • Дизельні двигуни старого покоління працюють з характерним шумом і вібрацією, бензинові практично безшумні.
  • Дизельні двигуни вимагають частої зміни масла і фільтрів, на відміну від бензинового.
  • Бензиновий двигун більш екологічний.
  • Дизельний двигун не стійкий до падіння температур, на відміну від бензинового.